Search
Generic filters

Hva gjør du for å sikre at kundene dine kommer igjen?

Hva gjør du for å sikre at kundene dine kommer igjen?

Som restaurant- eller kaféeier, leder eller souschef

Du gjør sannsynligvis mye for å tiltrekke deg kunder. Du kan annonsere på Facebook, Twitter, Instagram eller andre plattformer. Du sørger for at du er på JustEat eller Dinnerbooking etc, og er glad for at du er på Tripadvisor.

Og du kjenner sikkert til den gamle statistikken som sier at det koster 7-8 ganger mer å skaffe en ny kunde enn å selge til en eksisterende.

Horeca kaldesystem

Så hva gjør du for å sikre at kundene kommer tilbake igjen og igjen? Ja, det er klart at din pris og kvalitet er i tråd med gjestens forventninger, men det er også viktig å overgå gjestens forventning om f.eks. service. Dette får ofte ikke bare gjester til å komme tilbake, men også mange ganger en gratis henvisning til de de kjenner. Og vupti får du også nye kunder gjennom gjengangere.

Og hvordan gjøres det? Det er mange kontaktpunkter med gjesten i et restaurant- eller kafébesøk som åpner for dette, og vi i Discover Systems fokuserer hver dag på å hjelpe våre kunder med å forbedre sin service og samtidig sørge for at kostnadene deres blir lavere.

I dagens verden hvor personalmangel innenfor HoReCa-bransjen er et stort samtaleemne, er vi spesialister på dette, da vi tilbyr systemer som hjelper restauranten og kafeen til enten å effektivisere eksisterende personale, eller til og med i enkelte situasjoner spare helt på personalkontoen.

Et av stedene restauranter ofte har problemer er for eksempel hvis personalet sykemelder seg. Å finne noen kan generelt være et problem, men da kan også på kort varsel være et stort problem.

Servitør- eller gjesteanropssystemer

Våre systemer som servitør- eller gjesteanropssystemer er i overført betydning et personale som hjelper, men på den annen side et personale som aldri er syk, og som er forberedt på å jobbe 24/7/365 uten tilleggsbetingelser.

Mange av våre brikke/buzzer systemer (som noen også kaller dem) er praktiske hjelpere ved behov. For eksempel har vi mange kunder som bruker pager systemer når der enten er mangel på personale, eller for eksempel i de travleste periodene. Utenom travle tider, eller hvis alt annet personell er tilstede, betjener du og bruker kun pager systemene når det er reelt press.

Det samme er med et kellnerkall. Dette sparer tid for kjøkkenet og for kokken, og sikrer at gjesten får maten raskt, presist og varm og fersk.

Det at gjestene opplever at det er kontroll på serveringene, og at man får maten i tide og så fersk og varm som mulig, gjør at gjesten får en bedre opplevelse. Med andre ord en mulighet for gjesten til å bli så fornøyd at han kommer tilbake en annen dag eller anbefaler restauranten eller kafeen til vennene sine.

 

Free of Charge

Et annet produkt som forsterker gjesteopplevelsen er vår ”Free of Charge”, som er en spesialdesignet powerbank som kafeen eller baren kan bruke for å holde gjesten lenger. På mange barer brukes peanøtt-«trikset» for å få gjesten til å bli sittende, men som kjent er et av vår tids største problemer at telefonene går tom for strøm og folk blir utålmodige etter å lade opp.

Free of Charge er et enkelt produkt som gir baren for eksempel muligheten til å låne en powerbank slik at gjesten blir og dermed bestiller mer, noe som er bra for inntektene og bunnlinjen.

Powerbanken er spesialdesignet slik at den kun kan brukes i laderen på stedet, så det er ikke en powerbank som gjesten kan nyte andre steder enn akkurat der i baren eller kafeen.

https://discoversystems.no/produkter/

Discover Systems Logo