Er restauranten din mobilvennlig?
Det er en god sjanse for at kundene dine har funnet din restaurant, kafé eller bar på grunn av smarttelefonen. At de har googlet kafeer i nærområdet, at de har sett andres Instagram-bilder eller anbefalinger av maten som serveres. Eller at de bare snublet over et spesialtilbud på Facebook.
Derfor er det viktig at kafeen din har en veloverveid online tilstedeværelse. At du holder et øye med hva kundene dine skriver om maten, servicen og fasilitetene du tilbyr. Og det annonserer du selvfølgelig direkte til publikum via sosiale medier og andre relevante kanaler.
På bare noen få år har smarttelefoner endret seg og overtatt verden. Det er sannsynligvis ikke uvanlig at kundene dine sitter og klikker på smarttelefonene mens de drikker kaffe eller spiser maten. Borte er dagene da du likte en kopp kaffe i stillhet uten distraksjoner. Og det er både bra og dårlig for virksomheten din.
På den ene siden har det aldri vært enklere for kundene å anbefale kafeen din. Opplever de god service, god mat og koser seg med omgivelsene, tar de raskt et bilde og deler det på Instagram, der alle i nettverket deres kan lese om opplevelsen sin.
Men noen ganger kan smarttelefonen også konkurrere med tiden du bruker på kafeen din. Fordi smarttelefonen er så viktig for det moderne mennesket – og spesielt den yngre generasjonen – kan et lavt batterinivå lett være en grunn til å forlate restauranten tidlig.
Visste du for eksempel at 87% av de såkalte tusenårene aldri lar telefonen være ute av syne? Og at 46% av alle smarttelefonbrukere i 2015 var enige i at «de kunne aldri leve uten smarttelefonen»?
Hvis kundene dine ikke vil være på kafeen din uten smarttelefonen ved siden av seg, kan du unngå batteriprosent for dem og tilby gratis lading av telefonene sine. På denne måten gir du god service som vil bli husket – og holder kundene litt lenger.
Vil du også gjøre kafeen din mer mobilvennlig? Les mer om ladersystemet Free of Charge her: https://discoversystems.no/produkter/ladeloesning-mobiltelefoner/