BLACKSTONE STEAK SVERIGE
Fokus på god kundeservice med Knappanropssystem
Blackstone Steakhouse i Sverige er en restaurantkjede med 13 restauranter som lager mat med kvalitetsråvarer. Rettene serveres på glødende lavastein.
Blackstone Steakhouse har fokus på god kundeservice og er svært opptatt av å gi gjestene en førsteklasses opplevelse. Derfor har de også innført et ringeknappsystem ved bordene, slik at gjestene slipper å sitte og vente på at en servitør kommer innom, men kan ringe serveringspersonalet ved å trykke på en knapp.
Og det er ikke bare gjestene som er fornøyd med denne tjenesten. Servitører rapporterer at de får flere tips etter at systemet er implementert, ettersom gjestene er gladere og mer fornøyde. Og du får nok ikke nok av fornøyde kunder.
Også restauranteierne og souschefene er fornøyde med systemet, da det betyr rask og nøyaktig service for gjestene, og til syvende og sist en raskere bordvending, som tross alt betyr mer omsetning.
Magnus Ehn opplyser; «… Det er faktisk ingen dårlige ting med et ringeknappsystem, da det er til stor fordel for både våre gjester og ansatte. Gleden smitter begge veier, og hvis gjestene er fornøyde, er våre ansatte det også. Særlig er de ansatte selvsagt glade for at det kommer inn flere tips.
Systemet kom plug-and-play, så det var bare å sette dem på de respektive bordene, og når kundene trykker på knappen og ringer servitøren, kan han se på klokken sin hvilket bord som ringer og kan reagere umiddelbart. Derfor sitter ingen gjester og vifter med armene for å få en servitørs oppmerksomhet.
Vi har rett og slett knappene liggende på bordene, og gjestene får bare informasjon om at de kan bruke knappene etter behov når de blir vist ned til bordet.
Det er vinn/vinn for både gjester og ansatte …»
https://discoversystems.no/produkter/ansattoppkalling/